05 грудня 2024, 16:12
Українці стали частіше віддавати перевагу українському, зокрема тому, що на ці товари держава нараховує кешбек. Найбільший приріст продажів зафіксовано в категоріях продуктів із коротким терміном придатності (молочні продукти, хліб та м’ясо) — на 10,6%. Продажі місцевих товарів збільшуються за рахунок середнього і дешевого сегменту імпортних товарів. До прикладу, перетікання попиту з імпортних товарів до українських у категоріях «молочні продукти» та «кондитерські вироби» склало 12%.
За даними дослідження, програма «Національний кешбек» мала більший вплив на категорії споживачів, визначені як «чутливі до ціни» та «скоріше чутливі». Для них програма є додатковою підтримкою та чинником вибору українських товарів. Такі споживачі збільшили частку коштів, витрачених на товари українського виробництва, на 9,4%.
Зросла і кількість споживачів, у чиїх кошиках товари з програми складають понад 50%. Зокрема, на 30% стало більше споживачів, у яких такі товари займають 75-100% покупок, і на 19% більше тих, у кого ця частка становить 50-75%.
«Вже в перші два місяці роботи «Національний кешбек» продемонстрував вплив на споживчу поведінку громадян, про що свідчить зростання продажів українських продуктів. Найбільший вплив програма має на тих споживачів, для яких ціна є головним фактором покупок. Відтак програма демонструє очікувані результати: фінансову підтримку від держави мають ті громадяни, які її найбільше потребують, а українське поступово стає товаром першого вибору», — зазначила Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економіки України Юлія Свириденко.
Дослідження RAU та Num8erz, проведене в грудні 2024 року, містить аналіз споживчої поведінки за два місяці після запуску програми «Національний кешбек» та порівняння її з попередніми періодами. Детальніше про результати дослідження можна дізнатися за посиланням.
Довідково
«Національний кешбек» — ініційована Президентом України програма підтримки громадян. Вона дає можливість отримати від держави 10% кешбеку від вартості придбаних українських товарів.
2 вересня програма запустилась в режимі бета-тестування, під час якого банки і торгові мережі налагоджували технічні і фінансові системи. 11 жовтня відбувся офіційний старт програми «Національний кешбек».
На сьогодні програма охоплює понад 340 000 товарів українського виробництва від 1600 виробників. У програмі беруть участь провідні національні торговельні мережі, аптеки, автозаправні станції, а також значна кількість регіональних мереж і окремих магазинів.
Отриманий від держави кешбек можна витратити на комунальні та інші послуги, а також на благодійність, військові облігації та донати ЗСУ через спеціалізовані благодійні фонди.
За вересень держава виплатила українцям 37,2 млн грн кешбеку, за жовтень — 119 млн грн. За листопад українці накопичили понад 250 млн грн кешбеку, виплата кешбеку за листопад відбудеться в кінці грудня.
Підпишіться, щоб отримувати листи.